دلکده

اگر پیاده هم شده سفر کن ، در ماندن می پوسی

دلکده

اگر پیاده هم شده سفر کن ، در ماندن می پوسی

کات!


سرم را تکیه داده ام به شیشهٔ اتوبوس...هدفون را گذاشته ام داخل گوشم تا نشنوم غرغرهای خانوم عصبانی روبرویم را که با صدای بلند و حرکات سر و گردن و چشم و ابرو داشت شدت نفرتش از عروس جدیدش را به خانومی که با قیافه ای متعجب و دهانی نیمه باز کنارش نشسته بود ابراز میکرد....صدای موزیک را بیشتر میکنم...صدای زن گم میشود در صدای معین و حرکات زن بدون صدایش،تبدیل میشود به تصویری خنده دار....چشمهایم را میبندم تا شاهد چهرهٔ زن که حالا رنگش به کبودی گراییده،نباشم........

معین دارد میخواند:

"میدونم که یه وقتایی،دلت میگیره از کارم

روزایی که حواسم نیست بگم خیلی دوسِت دارم"*

دیگر نه صدای معین را میشنوم و نه به احتمال سکتهٔ زن عصبانی فکر میکنم...حواسم جمع میشود به بی حواسی این روزهایم...به این فکر میکنم که چند وقت است به عزیزی نگفته ام دوستش دارم...چند وقت است "دوسِت دارم" را نشنیده ام...چند وقت است فراموش کرده ایم ابراز احساس را...اصلاً فراموش کردیم؟...یا نمیگوییم چون نیازی نمیبینیم به گفتن؟...شاید نمیگوییم چون مطمئنیم به این حس...شاید زیادی خاطرمان آسوده است...زیادی مطمئنیم به بودن یکدیگر...شاید فکر میکنیم تا ابد وقت داریم و هیچوقت دیر نمیشود...

اگر اعلام میکردند که فردا آخرین روز دنیاست و کارگردان نمایش زندگی،قرار است بگوید کات! برای همیشه....اگر میدانستیم که دیگر زمانی نداریم،آنوقت چه زبانها که به ابراز عشق گشوده نمیشد و چه آغوشها که پر نمیشد از وجود معشوق و چه اشکها که جاری نمیشد برای زمان از دست رفته....ترس از اعتراف به عشق از بین میرفت و دیگر غرور و آبرو و حرف مردم و شرع و عرف و هیچ مانع دیگری نمیتوانست کسی را وادار به سکوت کند......

برای رضای خدا،به شوخی هم که شده،کسی فردا را روز پایان دنیا اعلام کند!



*آهنگ همدم از معین-لینک دانلود

نظرات 23 + ارسال نظر
کورش تمدن سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:34 http://www.kelkele.blogsky.com

سلام
به مطلب خیلی مهمی اشاره کردی
من قبلا فکر میکردم همه چیز رو با اعمالم میتونم نشون بدم
میگفتم کلمه دوست دارم تو همه رفتارم مشخصه.به نظرم میرسید گفتن این کلمه لزومی نداره
ولی چندوقتیه به معجزه این کلمه پی بردم
یه بار گفتن دوست دارم میشه اندازه چند روز کار خوب انجام دادن انرژی داد و گرفت

سلام
به این انرژی میگن انرژی نوع دوم....با این انرژی میشه معجزه ها کرد....
خیلی خوشحالم که به این نتیجه رسیدین.....عالیه.....

سهبا سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:12 http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

سرکار خانم الهه ، سلام
من از طرف فرشته مرگ اومدم بهتون اعلام کنم که فقط چند ساعت دیگه زنده هستید ! بهتره خودتون رو آماده کنید واسه رفتن !!!!

سلااااام
آخ جوووووووووون.....

سهبا سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:14 http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

سلام الهه جان .
اون قبلیه من نبودم ! یکی اومد توی جلدم ! شیطونیش گل کرد !
من اومدم بگم که- هنوز که وقت دارم البته - دوستت دارم آجی الهه و دلم برات تنگ شده بود . برای اون الهه ای که نوشته هاش کلی انرژی و احساسات قشنگ رو در وجود من و ما زنده میکرد . میخوام بگم چند وقته گم شدی ! نیستی ! کجایی دخترخوب ؟ من از آجی الهه خودم بیشتر از اینها انتظار دارم .
غمهای زندگی رو ما باید از پا دربیاریم ، نه اینکه اجازه بدیم اونا ما رو شکست بدن که !
پاشو خواهری ، پاشو که خیلی وقت نداریم ...
موفق باشی آجی جون .

سلام آجی جونم....
منم دوستت دارم آجی مهربونم.....
باورت میشه خودمم دلتنگ اون الهه هستم؟
آره گم شدم....ولی غمگین نیستم...فقط خالی ام....نمیتونم الکی بنویسم....یا چیزی بنویسم که بیربطه به احساسات الانم....
قربونت برم آجی سهبای من

سهبا سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:15 http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

راستی ، این شعر معین جدیده ؟ هر چی فکر کردم یادم نیومدش !

آره عزیزم....
اسم آهنگش هست "همدم"

فرزانه سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:48 http://www.boloure-roya.blogfa.com

سلام الهه جون
اما من آدمهائی رو میشناسم که اگه همین الان هم پایان دنیا رو اعلام کنن به هیچ کسی نمیگن دوستت دارم!!!!!!! باور کن که غلو نکردم.

سلام عزیزم
آره میدونم....از آدمیزاد هرچی بگی برمیاد....بعضیا هیچ کس رو دوست ندارن حتی خودشون رو.....

هیشـــکی ! سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:52 http://hishkii.blogsky.com

سلام آجی خوبی؟ میرم میخونم میام

سلام عزیز دلم
باشه

بابا محمود سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:17 http://www.a-n-a-a-r-i-a.blogsky.com

برای رضای خدا
برای یک لحظه لمس آرامش
اعلام کنید کسی دهانتان را نمی بوید
پس بگویید و لذت ببرید از این حس ملکوتی

سلاااااااام بابا محمود
کاش اعلام میکردن....اونوقت عطر این حس ملکوتی پر میشد تو دنیا...اونوقت دهان خیلیا بوی "دوست دارم" میداد و کسی خجالت نمیکشید........

فاطمه (شمیم یار سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:37

سلامممم الهه جانم
دوستت دارم....بی تکلف..
واقعا حس بی نظیریه..
تازشم به یکدلیل نوستالژیک پستت رو خیلی دوست داشتم...
البت الهه جون فکر نکنی نوستالژیکمان حول و حوش اون خانوم عصبانیه می چرخه

سلام فاطمهٔ مهربون من....
آره حس بینظیریه....مسئله هم همین بی نظیر بودنشه!چون با هیچ حس مشابهی نمیشه عوضش کرد یا سر دل کلاه گذاشت......
خوشحالم که دوست داشتی این پست رو.....
اون خانوم عصبانی اصلا هم نوستالژیک نیست!آدم رو یاد پارک ژوراسیک مینداخت حرکاتش!

مامانگار سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:45

...دوستت دارم..
...دوستش داری...
...دوستت داره !...
..دوستتان دارم..
...دوستشان داری..
..دوستتان دارند...
..این دوروبرا معلم ادبیات نباشه که آبروم میره !
..آره باید گفت..نباید دریغ کرد..عشق را..و دوست دارم را..باید مدام به زبان آورد این سروده هستی رو..
...مرسی الهه نازنینم..

دوست داشتن هیچ آداب و ترتیبی نداره....هر جور دلتون میخواد صرفش کنین......
مررررسی مامانگار دوست داشتنی من

سمیرا سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:27 http://nahavand.persianblog.ir

منم خیلی دلم میخواد فردا دنیا تموم شه...اما اگه بخواد تموم شه امروز تا شب فرصت دارم برای یک عالمه اعتراف عاشقانه...برای یک عالمه اشک نریخته و برای یک عالمه فریاد از ته دل

شاید نتونی تصور کنی که چقددددر خوب درک میکنم تمام این جمله هات رو!

وانیا سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:38 http://BFHVANIYA.BLOGSKY.COM

سلام الی جونم
قربونت برم که فراموشیاتم آدمو تلنگر میزنه
الی راستش خالی شدم از این کلمه
حس نمیکنم وقتی کسی بارها صدایم میزند دوستت دارم اما ...

سلام عزیزممم
خدا نکنه خانومی....
خالی شدن از این یه مورد اصلا خوب نیست گلم...یه جورایی خطرناکه.....
ایشالا بازم پر میشی از حس عشق.......

هیشـــکی ! سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:06 http://hishkii.blogsky.com

اوولن که مخلصیمو اینا..
دوومن که این روزا کم کم 10-15 بار این آهنگ معین رو گوش میکنم این یکی از شاهکارای معینه..
سوومن جانا سخن از زبان ما میگویی..دلم تنگیده برای گفتن این جمله برای کسایی که درکش رو داشته باشن..!!!
چاررمن یهو الن به ذهنم رسید که ما آدما چرا برای ابراز دوست داشتن و علاقه و حتی عشقمون همیشه دمبال بهونه و فرصت و دلیلیم..چرا بی بهونه نمیتونیم دادبزنیم احساساتمونو؟ چراااا؟
پنجمن الهی من قربون اون دلت برم جیگر گل گفتی خوایی اگه یکی اعلام کنه فردا آخرین روز دنیاس همه بی پروا ابراز میکنن هر چی تو دلشونه..

بدبختی اینه که همه فکر میکنیم مرگ برا همسایه اس فک میکنیم حالا حالا ها وخت داریم..و عمر نوح داریم..
....
الهه منم از این می ترسم که زود دیر بشه می فهمی..

اولن که ما کوچیک شوماییم...
دوومن که منم همینطور!
سومن قربون دل تنگت برم من...
چهارمن به هزار و یک دلیل سکوت میکنیم!
پنجمن من فدای شما بشم که دلت نازکه اینقد....
میفهمم آجی...به خدا میفهمم....و گاهی تا دیر نشه خیلیا چیزی رو نمیفهمن!

فرشته سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:08 http://surusha.blogfa.com

این روزا تمام احساس و حرفای آدما لا به لای روزمرگیاشون گم شده...

کاش همه میگفتن...اون وقت دنیا پر بود از یه عطر خوب...

روزمرّگی...این عادت لعنتی.....از شدت روزمرّگی هامون به روزمَرْگی افتادیم.........
خیلی در این مورد حرف دارم.....خیلی.......

وروجک سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:08 http://jighestan.blogfa.com

ولی من بهم ثابت شده کسی که بهم نمیگه دوستم داره بیشتر دوستم داره تا کسی که بهم میگه

من مقایسه بین افراد نمیکنم...دوست داشتنی که فقط در حد حرف باشه رو منظورم نیست....منظورم این سکوت و پوشوندن احساساته که به هزاران دلیل اتفاق میفته.....اکثر آدمها میمیرن بدون اینکه احساسشون رو ابراز کرده باشن....این احساس تلنبار شده بار سنگینیه وروجک عزیزم

دلارام سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:16

سلاااااااااااام الهه پر احساس (الهه احساس) حق گفتی و به جا گفتی.خیلی هامون میترسیم از اعتراف ،نمیدونم شایدم انقدر مغروریم که نمیتونیم این عبارت خوشگل رو به زبون بیاریم.کاش به معجزه ای که توی این کلمات نهفته است پی ببریم و بی تعارف حس دوست داشتن رو به هم ابراز کنیم.
با افتخار دوستت دارم الهه جونم

سلاااااااااااام عزیز دلم....
آره میترسیم...خیلی چیزا به جز غرور هستن که میترسونن آدما رو از اعتراف به عشق........
منم دوستت دارم دلارام خوبم

م . ح . م . د سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:20 http://baghema.blogsky.com/

همون شب که گفتی آهنگ همدم رو دانلود کن ، فردا صبحش دانلود کردم ... یادم رفت بهت بگم ...
فوق العاده هست ...
مثه آهنگ " سلام ای کهنه عشق من " از ستار ، بد به دل میشینه ...

آره پسری....واقعاً فوق العاده ست.........

گل گیسو سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:41 http://gol-gisoo.blogsky.com/

سلام الهه جونم
راست میگیا...
چرا فراموش کردیم ابراز احساساتمونو!!!
پستت چه چیزای خوبی رو بهم یادآوری کرد!!
ممنونم الهه
خیلی دوست دارم دوست خوبم

سلام گل گیسوی بهاری......
واسه خودمم حکم یادآوری رو داشت....
منم دوست دارم عزیز دلم

احمد سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 14:07 http://serrema.persianblog.ir

سلام
واقعا چرا؟
چه بهانه ای باعث میشه که فراموش کنیم؟
اصلا شاید خودمونو میزنیم به فراموشی
و چه خوب گفت دکتر شریعتی که:
در نهان به آنانی دل می بندیم
که دوستمان ندارند ؛
در آشکار از آنانی که دوستمان دارند
غافلیم و شاید این است دلیل تنهایی مان.
شاید...

سلام....
دلایل زیادی وجود داره برای این سکوت...
حق با دکتر شریعتیه.....

دومان سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 15:25 http://sly.blogfa.com

واسه شروع هیچ وقت دیر نیست
یعنی امیدوارم که اینطور باشه
آهنگ پیشنهادیتون فوق العاده بود
معین هنوز هم شنیدنی میخونه

خواهش میکنم.....خوشحالم که خوشتون اومده

فلوت زن سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 16:06 http://flutezan.blogsky.com/

سلااااااااااااااااااااااااااام الهه نازنینم.
خوبی خانومی ؟ بهتری ؟
یه بار برات کامنت گذاشتم که ظاهراً پرید ! ارور داد !

آره ، اینروزا دوستت دارم رو هم کم می گیم ، هم کم می شنویم و هم کم باور می کنیم !
اعتمادها و باورهامون داره کم و کمتر می شه و حتی میزان عشق و علاقه ی آدمها نسبت به هم !

اما من یکی که دوست دارم همیشه به کسانی که دوستشون دارم بگم دوستت دارم رو و از شنیدنش هم لذت می برم .

دوستت دارم خانومی .

سلام حنانه جونم....
بهترم عزیزم....
بلاگ اسکای هم چشم خورد!
آره متاسفانه.....به فقر عشق هم مبتلا شدیم!
منم دوستت دارم عزیزم

کیانا سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 17:07 http://semi-burntgeneration.blogsky.com/

کاش میشد همه دوس داشنتارو نشون داد اما حیــــــــــــف

واقعا حیف....ضرر بزرگی میکنیم......

زیتون (روان شناسی ازدواج) سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 21:46 http://zatun2001.persianblog.ir

سلام
خیلی جالب گفته ای همه ازترس اینکه فردامی خواهیم بمیریم ماچ وبوسه وحلالیت وقربان صدقه ودوستت دارم وفدات بشم وخاک پایت بشم ...
اینم ادرس جدیدمن بعدازفیلتر

سلام.....
مرسی زیتون جان

فرشته پنج‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 15:26 http://feritalkative.blogfa.com/

سلاممم الهه ی عزیزم
شرمنده که دیر دیر میام
مثل همیشه خوب و قشنگ
حتی اگه فردا اخرین رو هم نباشه خواستم بگم دوست دارم

سلام فرشتهٔ نازم....
دشمنت شرمنده گلم....
منم دوست دارم عزیزمممم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد