دلکده

اگر پیاده هم شده سفر کن ، در ماندن می پوسی

دلکده

اگر پیاده هم شده سفر کن ، در ماندن می پوسی

ایستگاه 24

فردا ساعت 1 بامداد وارد بیست و چهارمین سال زندگی ام میشوم...بی آنکه تصوری داشته باشم از آنچه که در این سال برایم پیش خواهد آمد...بیست و چهار...عدد عجیبیست و به طرز غریبی با آن بیگانه ام...در بیست و سه سال گذشته هیچوقت چنین حسی نسبت به عددهایی که به عنوان سن من،عمر من،می آمدند و میرفتند نداشتم...اما این بیست و چهار را نمیشناسم انگار...

بیست و سه سال،نمودار سینوسی زندگی ام را،سخت یا آسان،طی کردم...داستان زندگی ام از نظر دیگران عجیب بوده و از نظر خودم معمولی...یک زندگی معمولی،ملغمه ای از شادیها و غمها...داشتنها و نداشتنها...خنده ها و بغض ها...و اشک که محصول مشترک غم و شادیست...

در این بیست و سه سال،روحم خیلی بیشتر از سنم استخوان ترکاند و قد کشید و چین و چروک روی صورتش افتاد...آنقدر سرد و گرم چشید و بالا و پایین های روزگار را پشت سر گذاشت تا به اینجا رسید...به بیست و چهارمین ایستگاه از مسیری که طولش را فقط خدا میداند و بس...

در هر ایستگاه چمدانم را غربال کردم...چیزهای به درد نخورش را جا گذاشتم روی سکو و به یک باربر سپردم که ببردشان جایی که زباله ها را بازیافت میکنند...شاید چیز به دردبخوری ازشان درآمد...بعد چمدان سبک شده ام را با خودم سوار قطار کردم و طبق معمول لبخند زدم بی آنکه به روی خودم بیاورم که چقدر جای زخمهای گذشته ام میسوزد...زخم خوب است...جای زخم نمیگذارد یادت برود با چه چیزهایی روبرو شده ای و در عین حال به تو یادآوری میکند که "هی!جان سالم به در بردی!آفرین!"

در هر سالروز تولد،حس ماری را دارم که پوست کهنه اش را از تن بیرون میکند و با پوست نونَوارش زندگی تازه ای را شروع میکند...برای یک متولد سال مار،چیز عجیبی نیست به گمانم...نمیدانم مار هم هنگام پوست انداختن درد میکشد یا نه...اما من درد میکشم...انگار دارم یک "من ِ" تازه به دنیا می آورم...درد میکشم و به خودم میگویم "خب زاییدن همیشه سخت بوده!"...پروسهٔ پوست انداختن که تمام شد،من ِ کهنه در همان ایستگاه مینشیند روی یک نیمکت و برای من جدید دست تکان میدهد و دور شدن من را تماشا میکند...تا آخرین لحظه ای که بتوانم ببینمش،نگاهش میکنم و به خودم میگویم دلم برایش تنگ میشود...

بین هر دو ایستگاه،در حالیکه قطار با سرعت پیش میرود و من سعی میکنم که بفهمم لحظه لحظه های سفرم را،مدام با چمدانم مشغولم...گاهی چیزهای جدید را در آن جا میدهم...گاهی هم چیزهایی که حکم بار اضافی را دارند از پنجره پرت میکنم بیرون...و حواسم را بیشتر جمع میکنم که دیگر چیزهای بدردنخور و دست و پاگیر را با خودم همراه نکنم...

به هم قطارهایم عشق میورزم...همیشه در هر سفری،همسفرانم مهمترین دغدغهٔ من هستند...گرچه بعضی وقتها مجبور میشوم کوپه ام را عوض کنم تا حرمت نان و نمک نشکند و اسم رفاقت لکه دار نشود...اما در همه حال این را یادم هست که قطار با مسافرانش قطار شده و بدون آنها اصلاً حرکت نمیکند و آنوقت من میمانم و من با سرنوشتی که جز  در جا زدن و نابودی نیست...و با همین باور سعی میکنم همسفر خوبی باشم....

به یک سال گذشته فکر میکنم...بیست و سومین سال از زندگی ام،یعنی همین سنی که تا چند ساعت دیگر جایش را به عددی بزرگتر از خودش میدهد،یکجورهایی طولانی ترین سال عمرم بود...خیلی چیزها یاد گرفتم و توانستم یک چیزهایی را هم یاد بدهم به چند نفر..."عشق" و "صبوری" دو تا از این چیزها بود...و این کم نبود برای من...وقتی نتیجهٔ حرفها و عملت را در تصمیم گیریهای زندگی یک نفر میبینی و آن نتیجه مثبت است،حس میکنی بیخود زاییده نشده ای...حس میکنی داری نزدیک میشوی به درک آن رسالتی که سالهاست داری بال بال میزنی برای فهمیدن و انجام دادنش...و این تنها چیزیست که مرا به سمت جلو میکشاند...اینکه ندانسته هایم را یاد بگیرم...ناشناخته ها را بشناسم و معماهایی که در ذهنم همهمه میکنند را یکی یکی حل کنم...تا رسالتم را انجام دهم...همان هدفی که به خاطرش روحم را رنجه کردم و پا گذاشتم در این کرهٔ خاکی...حالا در آستانهٔ بیست و چهار سالگی،آرزو میکنم که به این بزرگترین خواسته ام برسم...که بعد از آن دیگر آرزو معنایی ندارد....

نظرات 26 + ارسال نظر
هاله بانو چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 23:45 http://halehsaadeghi.blogsky.com/

تولدت مبارک الهه
بیست و چهار سالگی خوبی رو برات آرزو می کنم

مرسی عزیز دلم...مرسی

تولدانه پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 00:10 http://tavalodane.blogsky.com

الهه عزیز تولدت مبارک
بهترینها در انتظارت

مررررررسی

دل آرام پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 00:11 http://delaramam.blogsky.com

الهه احساسم ، تولدت مبارک نازنینم
امیدوارم در این سال جدید بهترینها برایت اتفاق بیوفتد .
بیست و چهارسالگی خوبی پیش رو داشته باشی .

مرررررسی آروم دلم...الهی که همه خوب و خوش باشن...ممنون عزیزم

تیراژه پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 00:22 http://tirajehnote.blogfa.com/

سلام الهه ی خوب قصه ها
تولدت مبارک بانوی صبر و شادمانی
برایت بهترین ها رو آرزو دارم
چمدانی پر از شادی و خیر
و روزهایی آکنده از نور

سلام عزیز دلم...
مرسی تیراژهٔ مهربونم...
ممنون از آرزوهای قشنگت...منم برات بهترینا رو میخوام...تولد که بهونه ست...دعای خیر همیشه خوبه....

سمیرا پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 00:34

عزیزم
الهه نازنین الهی بهترین روزها در پیش رویت قرار گیرد
تولدت مبارک ...

مرسی سمیرا جونم...ممنون از محبتت عزیزم

فاطمه شمیم یار پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 00:36

سلاممم الهه جانم
صمیمانه تولدت مبارک عزیز...تنت سلامت ، روحت رها باشه الهی...
و امیدوارم اهدافی که تو سه چهار خط آخر اشاره کردی تحقق پیدا کنه برات

سلاااام عزیز دلم...
مرررسی گلم..الهی که آرزوهای تو هم محقق بشن

عارفه پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 00:54 http://inrozha.blogsky.com/

سلام الهه بانو تولدت مبارک
با ارزوی بهترین ها برات

سلام عزیزم...
یه دنیا ممنون خانومی

فرشته پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:17 http://houdsa.blogfa.com

تولدت مبارک الهه جونم...

امیدوارم ۲۴ سالگیه دلچسبی داشته باشی..همیشه...

مرررررسی عزیز دلم...فدای تو فرشتهٔ مهربونم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:27

سلام الهه جانم...
خوشحالم که همیشه در سفری... روح جز در سفری دائم.. شاداب و سرزنده نمیمونه...
سفر هست که بهمون می فهمونه وابستگی و عادت و چسبندگی ..عذاب و نابودی مونه..
تولدت مبارک...
دعا میکنم در این زاده شدن دوباره..به خواسته ای که بهش فکرمیکنی برسی...
دلت در پناه خدا...

سلاااام مامانم
کاملاً باهاتون موافقم....الهی که رسم سفر کردن رو هم خوب یاد بگیریم...
مررررسی مامان همیشه عاشق من....یه دنیا ممنون...دوستتون دارم زیااااااد

مریم نگار (مامانگار پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:28

بالایی من بودم

میلاد پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:18

سلام الهه

تولدت مبارک ک ک ک ک

انشالله که روزهای فصول جدید زندگیت همیشه بهاری باشه و زمستوناش کم

و مثل تابستون ها پر از میوه البته از جنس معرفت

و قلبت مثل بارون پاییزی دلنشین و پاک و زلال

سلام میلاد جان
مرررررررسی
عجب دعای چهارفصلی بود میلاد...خیلی دلنشین بود...مرسی دوستم...سرت سلامت

گل گیسو پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:32 http://gol-gisoo.blogsky.com

روز تولد انسانها در هیچ تقویمی یافت نمیشود ، چرا که فقط
در قلب کسانی است که به آنها عشق میورزیم . . .
عزیزم تولدت مبارک . . .

مرررررررررسی عزیز دلم...

فرزانه پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:57 http://www.boloure-roya.blogfa.com

تولدت مبارک الهه جان برات بهترین ارزوها رو دارم

مرررسی فرزانهٔ مهربونم...فدای تو

پونه پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:58 http://jojobijor.blogsky.com

تولدت مبارک الهه جان

مرسی پونه جان

yasna پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 13:12 http://delkok.blogfa.com

تولدتذ مبارک اله جان
ان شالله تولد 120 سالگی خانوم گل

مرررسی یسنای خوبم...

جزیره پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 14:08

سلام
تولدت مبارک. برات روزهای 24 سالگیت،خوشی و شادی و موفقیت رو ارزو میکنم

سلام عزیزم
مرررسی خانومی

آذرنوش پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 15:44 http://azar-noosh.blogsky.com

تولدت مبارک الهه جان...باز هم تولد یه هم ماهی دیگه
من نمیدونستم انقد دوسته شهریور ماهی دارم...
یکم به خودم امیدوارم شدم

عزیزمممممم..مرررسی خانومی....
بعععلههه...شهریوری ها بسیارند...امیدوار باش

روشنک پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 17:07 http://hasti727.blogfa.com

الهه جانم تولدت مبارک نازنینم
هزار ارزى ناب براى ارزوهایت دارم

مرررسی روشنکم...یه دنیا ممنون مهربون

رها جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 17:40 http://gahemehrbani.blogsky.com/

تولدت مبارک الهه جانم
الهی که به اون آرزوی خوبت برسی و همیشه برقرار باشی
الهی که روزگارت همیشه خوش
الهی که بیست و چهار سالگی خاطره انگیز و خوب و به یاد موندنی ای رو پیش رو داشته باشی

مررررررسی رها جانم...
ممنون به خاطر اینهمه آرزوی قشنگ..الهی که روزگارت همیشه شاد باشه و بر وفق مرادت

کورش تمدن شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 16:28

سلام
تولدتون مبارک
ایشاا... ۱ سال خوب رو در پیش داشته باشی و ۱۲۰ تا از این سالهل رو هم پشت سر بزاری
ببخشید یکم دیر تبریک گفتم میخواستم قشنگ سوار قطار بشی و وسایلت رو جابجا کنی بعد مزاحم بشیم
اینجوری کیک و چای رو بهتر میشه نوش جان کرد

سلاااام
مررررسی
یه دنیا ممنوووون...این چه حرفیه؟الان وسایل کاملاً جابجا شده و بنده آمادهٔ پذیرایی هستم....بفرمایین کیک رو با چی میل میکنین؟چای؟قهوه؟شربت؟تعارف نکنین ها...قطار خودتونه

الهام شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 19:33 http://sampad82.blogfa.com

سلامعزیززززززززززززدلم...تولدت نبارک باشه ایشالا سال هایی بعدیه زندگیت آروم و شاد باشه...
آره بزرگ شدن درد داره فک کنم واسه همه درد داره

سلاااااااااام الهام گلم....مرررسی عزیزم......

احمد جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 21:35 http://serrema.persianblog.ir

سلام

مثل همیشه نوشته ت محشر بود ،‌محشر ،‌ خیلی لذت بردم ، پاراگراف چهارم عالی بود !!
منم حدودا سه ماه پیش یه همچین حسی داشتم ، خیلی حس خوبیه اینکه حس کنی داری پوست میندازی ... حس کنی که داره یه چیزایی تازه میشه ،‌یه چیزایی کهنه میشه ، یه چیزایی بدرد بخور میشه و یه چیزایی رو باید بیرون انداخته بشه ...

به نظرم همون رسالت هرکسی هست که سالهای عمرشو مثل زنجیره به هم پیوند می زنه ، و رسیدن هر کسی به نتیجه ی دلخواهش بسته به این هست که چجوری چمدون و توشه ای رو که تو یکسال جمع کرده ، غربال کنه ...

تولدتون مبارک ، امیدوارم به همه ی آرزو های خوبتون برسین

سلام...
مررررسی...نظر لطفتونه...
چقدر خوب...اینکه حس های یه آدم برای یک نفر دیگه هم ملموس باشه خیلی خوبه...
دقیقاً همینطوره...اینجوری حداقل آدم آخرین لحظهٔ عمرش با خودش نمیگه نمیدونم اصلاً چرا و چطور زندگی کردم.....
یه دنیا ممنون...یه عالمه آرزوی خوب و دعای خیر هم برای شما دوست خوبم

آوا چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 13:32

الهه جانم...من شرمنده توام..باز
هم دیررسیدم....متاسفانه
توی اونروزا..نبودم نت.....نبودم
بلاگستان..شرمندتم گلم .....
خیلی دیره...خیــــــــــــــــلی
دیر..اما همین حالا واست از
خدابهترینهاروخواستارم ویه
سفر ِپرملات وکم خطرکه
اگه حتی سختم باشه
بعوض،شیرینی ِ وصال
به اهدافت ازسختیای
راهت کم کنه........
دنیا دنیا سلامتی و
پیروزی وبهروزی رو
در کنار خونواده
عزیزت واست آرزو
میکنم............
بازم شـــــرمنده
اخلاق ورزشیتم
الههء مهربونی.
یاحق...

عزیزمممممممم...این حرفا چیه؟
میدونی خوندن این کامنت پر از آرزوی خوبت مخصوصاً امشب چه حالی بهم داد؟مررررررسی گلم...مرررررررسی....درست به موقع بود این کامنتت...اصلاً ازت ممنونم که دیر رسیدی...مررررسی....

آرامش جمعه 7 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 17:57

تولدت مبارک

مرررسی

سایلنت دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 20:21

تولدت خیلی خیلی مبارک
امیدوارم به آرزوهات برسی

خیلی خیلی ممنووون

خورشید ـ دنیای خورشید چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 13:04 http://khorshidejonoob1.blogfa.com

تولدت مبارک الهه بانو ... آرزو می کنم سال دیگه همین وقت به همه ی آرزو هات رسیده باشی ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد