دلکده

اگر پیاده هم شده سفر کن ، در ماندن می پوسی

دلکده

اگر پیاده هم شده سفر کن ، در ماندن می پوسی

جشن کتاب

قول داده بودم کتابهایی را که در این مدت خوانده ام معرفی کنم...الوعده وفا...


کتاب هایی که دانلود کردم و خواندم: 

پدر آن دیگری - پرینوش صنیعی

عادت می کنیم - زویا پیرزاد

چراغ ها را من خاموش میکنم - زویا پیرزاد

خاطرات روسپیان سودا زدهٔ من - گابریل گارسیا مارکز - ترجمهٔ امیر حسین فطانت (این کتاب به اسم خاطرات دلبرکان غمزدهٔ من و اسامی شبیه به این هم چاپ شده اما من با این اسمی که نوشتم دانلودش کردم چون هر چه نسخه قدیمی تر باشد امکان تحریف و سانسورش کمتر است)

تماماً مخصوص - عباس معروفی (حرف زیاد دارم در مورد این کتاب فوق العاده...در یک پست مجزا در موردش می نویسم به امید خدا)


کتاب هایی که مست از عطر کاغذهایشان خواندم:


دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد - آنا گاوالدا - ترجمهٔ الهام دارچینیان - نشر قطره


سرزمین گوجه های سبز - هرتا مولر - ترجمهٔ غلامحسین میرزا صالح - انتشارات مازیار


عطر سنبل عطر کاج - فیروزه جزایری دوما - ترجمهٔ محمد سلیمانی نیا - نشر قصه


پیامبر و دیوانه - جبران خلیل جبران - ترجمهٔ نجف دریابندری - نشر کارنامه


کتاب های الکترونیکی ای که نام بردم، همگی عالی بودند...امکان دانلودش هم در سایت های بسیاری هست...اما از آنجا که به زمان برگزاری نمایشگاه کتاب نزدیک می شویم، باید در مورد کتاب های چاپ شدهٔ محبوبم بگویم...گرچه اصلاً نمیدانم امسال در نمایشگاه چه خبر خواهد بود و کدام انتشارات شرکت دارند...اما به هر حال، از بین 4 کتاب بالا، بی نهایت از کتاب "عطر سنبل عطر کاج" لذت بردم...روح و روان آدم را شاد می کند این کتاب با نثر شیرین و طنازانه اش...و اما...من دیوانهٔ کتاب آخری ام..."پیامبر و دیوانه" را می گویم...من در این سالها، یک کتاب را به عنوان کتاب زندگی و خوراک روحم روی چشمهایم می گذاشتم...آن هم کتاب "چهار اثر از فلورانس اسکاول شین" بود...بعد از آن کتاب، همین "پیامبر و دیوانه" را مثل یک کتاب مقدس می دانم...روحم را نوازش می کند تک تک کلماتش...دیوانه وار عاشقش هستم...




پی پیشنهاد نوشت: این پست را بابک پارسال به مناسبت نمایشگاه کتاب نوشته بود...به نظرم منبع و مرجع خوبیست برای کسانی که می خواهند لیستی از کتاب های خوب پیشنهادی داشته باشند...

نظرات 10 + ارسال نظر
آذرنوش سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:05 http://azar-noosh.blogsky.com

ووووووووووای چقد کتاب وچقد بده که من فقط دو تا کتاب زویا پیرزاد و خوندم...
خیلی دوست دارم کتاب الکترونیکی بخونماااا اما چشمام یاری نمیکنه...دکتر گفته نباید زیاد بشینم پا کامپیوتر:(

تماما مخصوص و دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد و خیلی دوست دارم بخونم خیلییییییی هااااا
خوشبختانه دومی و میشه خرید

من هم با پر رویی خوندم الکترونیکی ها رو...چشمام لطف کردن همکاری کردن این بار
دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد مجموعه داستانهای کوتاهه...تو شرایط امروز با اینهمه گرفتاری کتابای اینجوری خیلی بیشتر جواب میده...چون میتونی هر شب یه داستانش رو بخونی و لذت ببری و ناراحت نباشی که از باقی داستان بی خبری.....

جزیره سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:01

اون کتابایی که خیلی تعریفشونو کردی رو سعی میکنم بخرم.قیمتشون چنده؟ باید حساب کتاب کنماااااااااااابله خاهر، خرج زندگی رفته بالا،پول تو جیبی کم میزنه دیگه
استادمون گفت هرکتابی میخواین قبل از نمایشگاه بخرین که خبر رسیده قراره کتابهامو از کیفیتش کم کنن
:(((میگفت ورق گلاسه میشه ورق تحریر،رنگی میشه سیاه سفید تازه قیمتش هم افزایش پیدا میکنه.فک کن؟!!!!!
هیچی دیگه ما رفتیم هرچی کتاب معماری میخواستیمو خریدیم،کتابای غیر معماری هم که فعلن تو لیست ارزوها قرار گرفتن تا ببینم کِی باز پول گنده میاد دستم برم بخرمشون:(

ای جان دلم...این کتابا چون کم حجمن قیمتشون هم زیاد نیست جزیره...مثلاً کتاب عطر سنبل عطر کاج رو من هفت تومن خریدم...تو همین ر ِنج قیمت هستن اکثراً...حالا تو نمایشگاه قیمتشون چطوری میشه رو نمیدونم....

آوا سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:09

مرسی الهه جانم.فرصت
بشه حتما یه سرمیزنم
به نمایشگاه...ممنون
بابت معرفی........
یاحق...

قربون تو عزیزم...خواهش میکنم

جزیره سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:15

۷تومن همه ش؟!چه خوب
آخ آخ آخ 4تا کتاب معماری که میخری باید 100به بالا هزینه کنی:((((
تازه شانس اورم کتاب هیلن براند و پوپ چاپ قدیم بودن و هنوز چاپ جدیدشون نیومده بود:(
هی خدا چقدر اخه ماها گناهی هستیم:((((

میدونم به خدا جزیره...رشته انتخاب کردیم خیر سرمون...ولی چه کنم که هنوز دوست دارم معماری رو!

yasna سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:34 http://delkok.blogfa.com

سلام
روزت مبارک الهه بانو

سلام به روی ماهت
روز تو هم مبارک عزیز دلم

فرشته سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:35

سلام الهه خانم .
الوعده وفا ...
آقا دستتون درد نکنه . لطف کردید.
خب از بین این لیست شما کتاب سرزمین گوجه های سبز و پدر آن دیگری رو نخوندم . میشه لطف کنید حالا که زحمت کشیدید بگید موضوعش چیه ؟
باز هم تشکرات ما را پذیرا باشید.

سلام عزیزم
خواهش میکنم....
پدر آن دیگری داستان یه پسر کوچولوئه که به خاطر دیر زبون باز کردنش اتفاقاتی میفته که باعث میشه تا سالها سکوت کنه...در طول داستان با احساسات و افکار درونی این بچه آشنا میشیم و خشمی که وجودش رو گرفته....به نظرم داستان جالبی بود چون بچه هایی بودن دور و برم که با این مشکل دست و پنجه نرم میکردن و با خوندن این کتاب ناخودآگاه حس کردم چقدر متفاوت تر میتونسته برخورد بشه باهاشون و نشده....

سرزمین گوجه های سبز هم، داستانیه در بارهٔ سرگذشت چند تا دانشجوی لهستانی که به بخارست پناهنده میشن به خاطر دیکتاتوری چائوشسکو...سرزمین گوجه های سبز همون رومانی هست...کشوری که کمونیسم نابودش کرده...نویسنده فضای مخوف و سیاه اون دوران رو به تصویر کشیده و حقارت هایی که متحمل میشدن کسانی که رویای آزادی داشتن...یه مقداری کتاب سنگین و غم آلودیه...

فرشته چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:33

سلام خانوم .صبحتون به خیر . مرسی بابت توضیحات.
و
روزتون هم مبارککک.

سلام به روی ماهت عزیزم...صبح تو هم بخیر....خواهش میکنم خانوم...
روز تو هم مبارک گلم

دل آرام چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:08 http://delaramam.blogsky.com

به به الهه کتابخون با اون عکس خوشگلش اون کنار
روزت مبارک عزیز دلم
چندتا از این کتابها رو خوندم، اما باید یه چرخی توی کتابفروشی ها بزنم و باقیش رو هم تهیه کنم

چشمای قشنگ تو خوشگل میبینن عزیزم
روز تو هم مبارک آروم دلم
ای جانم...حتماً این کارو بکن...

فرشته پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:07

+آیکن گل

ای جان دلم...تو خودت گلی فرشتهٔ نازم

بازیگوش جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:00 http://bazigooshi7.persianblog.ir/

4 تا از این کتابا رو منم خوندم...به نظر میات سلیقه ات به من نزدیکه..مرسی عزیزم از معرفی...
این روسپیان سودا زده رو خیلی دوست داشتم بخونم...خیلی قشنگه یا معمولیه؟

اون وخ من یه مدت ویر دانلود و پی دی اف افتاد تو جونم اما دیدم ابدن ارتباط نمیگرم و باید حتمن دراز کش و با کتاب کاغذی در ارتباط باشم!

چه خوب...اینجوری بهتر میشه تبادل نظر و اطلاعات کرد...
کتاب خیلی قشنگی بود از نظر من...نقدای مختلفی بر این کتاب شده...من که لذت بردم از خوندنش و یه نفس تمومش کردم...
من هم یه عااااالمه کتاب های دانلود شده دارم تو کامپیوترم...اما نمیتونم زیاد بخونمشون...کتاب کاغذی بیشتر لذت داره واسه م...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد